Handelsbetingelser

Fest Vikingen IVS Studenterkørsel

Parterne i aftalen er Fest Vikingen IVS, som fremover vil blive omtalt som udlejer, og kunden hos Fest Vikingen IVS, som fremover vil blive omtalt som lejer. Der er mellem parterne aftalt at nedenstående vilkår er gældende for aftalen.

Virksomhedsoplysninger

Fest Vikingen IVS
CVR Nr.: 40011862
Kjellingbrovej 37
9320 Hjallerup
Danmark
Tlf.: +45 2331 8822
Email: mail@festvikingen.dk

Priser og betaling

Alle priser er givet i DKK incl. Moms.

Betaling sker ved bankoverførsel til udlejers konto som det fremgår af fremsendte faktura. Betaling sker af 3 rater.

Rate 1 – 33% af det samlede beløb ved booking bekræftelse, betales senest 14 dage efter booking bekræftelse pr fremsendt faktura.
Rate 2 – 33% af det samlede beløb betales senest 3 måneder efter booking bekræftelse.
Rate 3 – 33% betales senest 6 måneder efter booking bekræftelse.

Samlet beløb skal dog altid være betalt senest 3 måneder før kørslen finder sted.

En kørsel er som standard 10 timer pr. dag, heraf cirka 1 times forberedelse og oppyntning af bilen, og 9 timers kørsel. Ønskes ekstra timer tilkøbt kan dette ske fra 1000,- DKK pr. påbegyndt time.

Ekstra timer skal tilkøbes i forvejen for ikke at komme i konflikt med chaufførens arbejdstidsregler.

Der tages forbehold for: prisstigninger, valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Aflysning eller afbrydelse af kørsel

Lejers aflysning af kørslen vil ikke medføre refusion af det indbetalte beløb, med mindre udlejer holdes skadesløs som følge af ny aftale med tredjepart om udlejning.

Udlejers aflysning skal ske med længst mulig varsel. Aflysning kan forekomme som følge af nedenstående, men ikke kun: 

  • Manglende tilladelser
  • Tekniske fejl på køretøj inden kørsel
  • Teknisk fejl under kørsel, eks punktering
  • Eller andre, lignende forhold

Ved nedbrud refunderes beløbet svarende til de resterende timer af kørslen hvis udlejer ikke kan stille et erstatningskøretøj til rådighed, udlejer vil til enhver tid prøve at fortsætte kørslen med et erstatningskøretøj hvis dette er muligt.

Udlejer forpligter sig til at tilbagebetale forudbetaling i tilfælde af udlejer aflyser før udførelsen af købt service, dette gælder dog ikke i en ikke-forudsigelige situation som udlejer ikke kan kontrollere eller forudse.

Udlejer har til enhver tid ret til at stoppe eller delvist afbryde en kørsel, uden lejer har ret til refundering. Dette er hvis lejer bryder dansk lov, er til fare for sig selv eller andre, overtræder vores gældende sikkerhedsregler på studentervognen eller chafføren vurdere at det ikke forsvarligt at fortsætte. 

Udlejer har som sikkerhed altid en backup lastbil klar i tilfælde af nedbrud.

Afbestillingsforsikring

Med afbestillingsforsikring er det muligt at få pengene tilbage på den bookede studenterkørsel i tilfælde af at det ikke er muligt at udføre studenterkørslen. Forsikringen koster 9% af det samlede beløb og købes senest 6 mdr før studenterkørslen skal udføres.  

Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Udlejer tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører, med mindre andet følger af dansk rets ufravigelige regler.

Vi tager forbehold for fejl på hjemmesiden.

Databehandling

Udlejer benytter kun kundedata internt til ordrestyring og intern brug, på intet tidspunkt videregives kundedata til tredjepart eller sælges.

Dine persondata ved afgivet ordre gemmes i 5 år med mindre du retter henvendelse om sletning af dette.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos udlejer kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail mail@festvikingen.dk.

Kontakt

Lejer kan til enhver tid kontakte udlejer pr. telefon eller email hvis der skulle være spørgsmål eller tvivl om noget.

Tlf: 2331 8822
Email: mail@festvikingen.dk

Ændringer af handelsbetingelser

Skulle udlejer finde det nødvendigt at ændre eller tilrette handelsbetingelserne, kan udlejer ændre handelsbetingelser ensidigt på ethvert tidspunkt. Udlejer vil informere eventuelt påvirkede kunder om ændringer og deres betydning for kunden.

Fortrydelsesret

Lejer kan fortryde den indgåede aftale efter Forbrugerlovens §17.

Fortrydelsesfristen er 14 dage, og regnes som fra den dag aftalen er indgået eller bekræftet skriftligt.